PRU15: konspirasi tipu pengundi

Pendedahan oleh TS Anuar Musa tentang konspirasi DSAI dengan DS Zahid Hamidi

2022 Nov. 22(Selasa)

🇲🇾 Malam tadi Acik dikirimi video di atas melalui WhatsApp peribadi. Pengirimnya adalah juga seorang bekas Prof. Cuma bukanlah salah seorang daripada kumpulan 70 bekas-bekas Prof. yang menghasut rakyat supaya mengangkat DSAI menjadi PM ke-10. Makna kata, bukanlah semua Prof. taksub kepada DSAI.

Video ke-2: Sambungan vid. di atas

Bukan saja pengundi rasa tertipu oleh konspirasi Anwar-Zahid, bahkan ahli-ahli UMNO sendiri.

Vid-3 Acik terima Okt 31 lagi

Video ini adalah bukti wujudnya konspirasi DSAI-DSZH

Acik percaya bahawa setiap ahli UMNO yang setia kepada parti mereka itu, peka dan perihatin terhadap pendedahan tersebut. Namun, adakah semua rakyat Malaysia selain mereka, memandang sepi terhadap pendedahan tersebut. ?

Kalau seorang presiden parti tergamak dan sanggup menipu ahli-ahli partinya sendiri, mana mungkin kepada bukan ahli-ahli partinya beliau tak akan menipu. Lebih-lebih lagi lah terhadap parti-parti lawan.

Soalan yang tercetus dalam minda kecil Acik selepas menonton video-video di atas ialah, “adakah undang-undang yang menghalalkan PENIPUAN digunakan sebagai strategi dalam semua PRU amnya, dan dalam PRU15 khususnya ?”

Tujuan undang-undang pengharaman melompat parti yang digubal sebelum PRU15 itu, ialah untuk menghalang penipuan dalam aktiviti politik. Dan tindakan lompat parti itu adalah manifestasi bahawa ada unsur-unsur penipuan di dalamnya. Akibatnya, ada pihak khususnya pengundi calon yang berkenaan itu, bukan sekadar merasa tertipu, bahkan merasa ditipu.

Jika dikiaskan dengan tindakan lompat parti yang telah diharamkan itu, maka konspirasi kedua-dua ketua parti politik berkenaan itu, adalah jauh besar implikasi negatifnya. Lebih-lebih lagi jika ia digunakan sebagai strategi bagi menjayakan ajenda peribadi seorang politikus.

Acik percaya bahawa rata-rata rakyat Malaysia dah tahu tentang isu ketagihan DSAI itu. Ya, DSAI rupa-rupanya adalah seorang mangsa ketagihan jawatan. Yang sangat membimbangkan majoriti rakyat ialah kerana jawatan yang ditagihi DSAI itu bukan sekadar jawatan pengerusi JKKK di peringkat negeri ataupun daerah. Malah jawatan yang ditagihi DSAI adalah jawatan utama negara.

Kehebatan DSAI yg tak dinafikan

Seorang peguam kata, dlm kempen PRU penipuan bukanlah jenayah.

Wallahua’lam 🌺

PenCERAHan yg popular ⬇️

PRU15: konspirasi jadi precedent kah ❓ https://daulat4rakyat.wordpress.com/2022/11/28/pru15-konspirasi-jadi-precedent-kah/

PRU15: inikah PM ke-10 ?https://daulat4rakyat.wordpress.com/2022/11/18/pru15-inikah-pm-ke-10/

PenCERAHan yg relevan ⬇️

PRU15: Jangan mengundang coup dtat https://daulat4rakyat.wordpress.com/2022/11/23/pru15-jgn-mengundang-coup-dtat/

Politik: DSAI tak layak jadi PM http://4uni2c.com/2020/10/02/politik-dsai-tak-layak-jadi-pm/

PRU15: realiti yg menanti DAP ?https://daulat4rakyat.wordpress.com/2022/10/31/pru15-realiti-yg-menanti-dap-%e2%9d%93/

PRU14: Biduk lalu kiambang bertaut http://4uni2c.com/2017/10/21/biduk-lalu-kiambang-bertaut/

Lain-lain PenCERAHan ⬇️

https://beappreciative.wordpress.com

https://shalleducate.wordpress.com

https://4uni2c.worspress.com

Blog utama ⬇️ http://www.4uni2c.com

Leave a comment